mandag 5. oktober 2009

Dag 5 - 5. Oktober: Messengers



Ok, The Messengers er ingen dårlig film, men på den annen side er det heller ikke et mesterverk. Jeg følte på mange måter at jeg hadde sett denne filmen før, noe jeg teoretisk sett faktisk har gjort. Ikke rent fysisk men de fleste scenen og ideene har blitt brukt før. Man har "spøkelser" som kravler på vegger (The Grudge), fugler som angriper mennesker (The Birds), gulv som materialiserer (Boogeyman), en sønn som har blitt stum (The Omen) og en psykopatisk familiefar (The Shining).



På tross av alle disse kjente elementene syntes jeg faktisk filmen var ganske god. Historien i seg selv var ganske god og skuespillerene gjør en god jobb i å formidle historien.



Såklart har man også de faste "skremme scenene" som er opligatoriske i slike typer skrekkfilmer. Dører som plutselig åpner seg, lyspærer som plutselig eksploderer og høye lyder som kommer ingensteds fra. Men dette var nok en ting jeg i grunn regneet med da jeg satt DVDen i spilleren.




Men på tross av alle disse kjente elementene og lettvine løsningene så er filmen som sagt ikke så halvgal, en helt grei "moderne skrekkfilm". Kan anbefales for de som liker filmer som Grudge, Boogeyman, The Ring osv osv.



Terningkast:

Morgendagens film blir en film jeg forsøkte å se for 5 år siden men ikke orket å se ferdig.. Får satse på at jeg kommer igjenomm denne gangen.

1 kommentar: