tirsdag 6. oktober 2009

Dag 6 - 6. Oktober: Cabin Fever



Cabin Fever er debutfilmen til filmskaperen Eli Roth, som også har laget hostel filmene. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke kom meg igjennom denne filmen når jeg så den for 7 år siden. Grunnen var at det ikke skjedde noe som helst spennede og jeg skrudde dermed at etter 25 minutter.



Men nå er jrg 7 år eldre og jeg tenkte da at filmsmaken min muligens har forandret seg litt på den tiden. Men tydeligvis ikke.

Denne gangen kom jeg iallefall igjennom hele filmen



Det er tydelig at Roth liker skrekkfilmer og han låner elementer og referanser fra andre kjente skrekkfilmer (som feks Evil Dead, The Thing og Dawn Of The Dead), men det gjør desverre ikke filmen bra.
Man får liksom aldri noe info om de forskjellige karakterne i filmen, og dermed får man heller ikke noen "følelse" for filmen for å si det på den måten. Skuespillerne gjør jo i grunn en grei jobb, men jeg får aldri noen grunn til å hverken like, mislike eller sympatisere med dem.

Histotrien i seg selv er grei nok, men det er på mange måter det samme gamle. Jeg føler at jeg har sett dette mange ganger før og bedre utført.



En scene som forundrer meg litt er en scene hvor en av jentne har blitt smittet av viruset som filmen omhandler. Hun ligger da på gulvet og er ordentlig dårlig. Hva er da den mest logiske tingen å gjøre? Joda, da går resten opp så soverommet og "har seg"!!! Er det mulig er alt jeg har å si..

i følge Roth selv var filmen ment som en slags hyllest til 80-tallets B-filmer. Desverre så føler jeg at denne filmen ikke er en "hyllest", den ER en dårlig 80-talls B-film (rent bortsett fra at den er laget på 2000-tallet).



Da blir dette desverre den dårligste filmen hitills på "Oktober-Film-Festival".

Terningkast:



Morgendagens film satser jeg på at blir mye bedre, da er det tilbake til et filmstudio som allerede har blitt representert her i bloggen..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar