onsdag 23. oktober 2013

Dag 23 – Rogue River


Dagens film er den amerikanske filmen Rogue River fra 2012 . Filmen er regissert av Jourdan McClure og har Bill Moseley, Chris Coy, Michelle Page og Lucinda Jenney i hovedrollene.


Synopsis: Når hun sprer sin fars aske møter Mara på Jno, som tilbyr henne skyss hjem. Etterhvert viser dette seg å være en felle og Mara må ofre liv og lem for å forsøke å rømme. 

 
Trailer:


Rogue River er et såkalt impulskjøp den også. Jeg fant filmen i en tilbudskurv hvor alle filmene faktisk kostet 10 kroner. Så jeg tenkte da at en skrekkfilm på Blu-Ray til 10 kroner må da være et godt kjøp. Så jeg har faktisk ikke engang lest synopsisen til filmen før jeg nå har sett den. 

 
Selve historien i filmen er ikke noe nytt, den har blitt brukt sikkert tusenvis av ganger før, men det er en god bakgrunnshistorie for å lage en skrekkfilm. Meste parten av historien foregår inen i et hus, noe som gjør at det blir en ganske klaustrofobisk følelse ut av det hele. 

 
Jeg ble gledelig overasket over å se at Bill Moseley spiller i filmen. Moseley spiller sjelden dårlig i filmene han spiller i og han har spilt i mange kvalitetsfilmer opp i gjennom årene. Da blant annet The Texas Chainsaw Massacre 2, House Of 1000 Corpses, Halloween. The Devils Rejects og White Fang for å nevne noen.


Michelle Page gjør en meget overbevisende jobb i hovedrollen som Mara og jeg tror det er store muligheter for at vi får se denne i mang en stortittel i årene som kommer. 

 
Noe som bør nevnes er afilmcoveret er meget misvisende. Jeg ser hva de forsøker å gjøre, og det er å skape assosiasjoner til filmen «Day Of The Woman», eller «I Spit On Your Grave» som den heter her i Norge. Problemet er at «bildet» som er brukt ikke er å finne i filmen i det hele tatt, det er faktisk ikke en eneste scene i filmen som er i nærheten av det som er brukt på coveret. Med andre ord en billig gimmick for å få skrekk-fans til å plukke opp filmen. 

 
Jeg må si jeg ble overasket over bildekvalitet på Blurayn. Jeg hadde forventet en gilm med mye filmstøy og heller dårlig bilde, men bildet var usedvanlig skarp på Blu-rayen. Filmen er vel mest sannsynligvis skutt digitalt så det er vel mye av forklaringen. 


 
Man må også bli imponert over personen som har tekstet film som gjennom hele filmen tekster Mara, over til Maura. Med andre ord litt dårlig faktasjekking der. 

 
Med tanke på at filmen kostet meg 10 kroner så var den helt ok. En film midt på treet som sannsynligvis passer best til de som liker såkalt «kidnapping-skrekk». 

 
Terningkast:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar