mandag 20. oktober 2014

Dag 20 – House Of Wax (2005)



Dagens film er den amerikanske filmen House Of Wax fra 2005. Filmen er regissert av Jaume Collet-Serra og har Jared Padalecki, Paris Hilton, Chad Michael Murray og Elisha Cuthbert i hovedrollene.


Synopsis:
Når bilen deres bryter ned under en tur, blir 6 venner sittende fast i en uhyggelig, øde småby. Nysgjerrigheten fører dem til det makabre vokshuset. De finner raskt ut at byen ikke er hva den ser ut til å være, og de må finne veien ut før de blir ofre for et par gruoppvekkende, oppfinnsomme mordere. 

 
Trailer:

Filmen har i grunn lite med historien fra originalen å gjøre, og det er i grunn bare navnet og selve museet som er igjen av materiale. Men på tross av dette så må jeg si at jeg liker filmen meget godt. 

 
Filmene har både en god atmosfære og historien syntes jeg også var overraskende god. I tilegg er det plenty med blod og gørr her for den som liker slikt. 

 
Filmen bruker litt tid på å komme i gang, men akkurat dette liker jeg godt. Det er alltid fint å få litt mer kjennskap til karakterene før de forsvinner fra filmduken en etter en. 

 
Skuespillet har det vært mye snakket om når det gjelder denne filmen, men jeg syntes de fleste gjør en god jobb. Den det kanskje har vært mest kritikk mot er vel uten tvil Paris Hilton som vel aldri har vært sett på som en god skuespillerinne, men i akkurat denne rollen så gjør hun en helt ok jobb i mine øyne. 

 
Litt artig er det derimot å vite at hennes rollefigur først var tilbudt til både Kate Winslett og Jennifer Connely, hvorpå begge takket nei. 

 
Filmen har en overaskende lav score på IMDB og det er få jeg kjenner som syntes denne filmen er god. Men da er vel jeg en av få for jeg føler denne faktisk overgår originalen både historiemessig og stemningsmessig.


Dette virker å være en av de filmene som man enten elsker eller som man virkelig hater. Jeg er klart i den første kategorien og anbefaler filmen sterkt til alle som liker enkel "popcorn-skrekk". 



Terningkast:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar