torsdag 30. oktober 2014

Dag 30 – The Amityville Horror (2005)



Dagens film er den amerikanske filmen The Amityville Horror fra 2005 . Filmen er regissert av Andrew Douglas og har Jimmy Bennett, Jesse James, Melissa George og Ryan Reynolds i hovedrollene.


Synopsis:
Ekteparet George og Kathy Lutz flytter inn med sine tre barn i hva de tror er drømmehuset. Tidigere bodde det en familie der sønnen, Ronald DeFeo, myrdet sine foreldre og søsken. Han påsto etterpå at han hørte stemmer som sa til ham at han skulle myrde. Det drøyer ikke lenge før også den nye familien får høre stemmer og begynner ane at det spøker i huset. 
 
Trailer

Denne filmen ble laget uten at George Lutz som hovedkarakteren er byget på, fik vite om det. Han saksøkte da MGM med beskjed om at han ikke ønsket at filmen skulle lages. Denne saken ble aldri løst i og filmen ble utgitt i 2005. Lutz døde i Mai 2006, og saken de i mellom ble da henlagt. 

 
Ryan Reynolds er kanskje ikke vær tids beste skuespiller, men jeg har faktisk sansen for han. Han gjør en grei jobb i denne filmen og tolker rollen bedre enn det Brolin gjorde i originalen i mine øyne.


Jeg syntes også at denne filmen har en mer skummel stemning og her syntes jeg de fikk til oppbyggingen mye bedre. Man føler underveis at det er ting som skjer i huset og avslutningen er også overraskende god.

 
Filmen har samme produksjons team og effekt team som Texas Chainsaw Massacre fra 2003, og den filmen syntes jeg jo som før nevnt var meget god, så det er tydelig at de har holdt oppe den gode produksjonsverdien. 

 
Et av de få problemene jeg har med filmen er at det klippes veldig mye i filmen, det er alt for få lange tagninger etter min smak, men det er jo slik det har blitt med moderne film desverre. 

 
Filmen som hadde et budsjett på 19 millioner dollar gjorde det også veldig bra på kinofronten. Faktisk tjente den inn over 108 millioner dollar 

 
Filmen var forøvrig også den nest siste filmen som ble gitt ut på VHS av MGM. For de som måtte ha interresen så kan det neves at Into The Blue var den siste.

 
En film som var mye bedre enn jeg hadde trodd den kom til å være, men fortsatt ingen kanonfilm, men vel verdt å sjekke ut. 

 
Terningkast:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar