mandag 18. oktober 2010

Dag 18 - Paranormal Entity


Dagens film er Paranomral Entity fra 2009. Filmen er regissert av Shane Van Dyke og hovedrollene innehas av Van Dyke selv, Erica Marie Hogan, Norman Salett og Fia Perera

Kort handlingssammendrag:
Prepare to see the actual footage of the supernatural events leading to the 2008 "murder" of Samantha Finley. Released against the wishes of the authorities, this DVD proves that nothing human caused Samantha's death and therefore the suicide of his mother and the arrest and suicide of his brother.



Paranormal Entity er som man kanskje forstår fra navnet en film med MANGE likheter til Paranomral Activity. Filmen er gitt ut av filmselskapet "The Global Asylum" som gir ut lavbudsjettsfilmer med omtrent samme navn og historie som "blockbuster-filmer".



Noen av filmene deres er feks. Titanic II, Street Racer, I Am Omega, Alien Vs. Hunter, Snakes On A Train og Pirates Of Treasure Island for å nevne noen. Filmene er i 95% av tilefellene elendige greier med dårlige spesialeffekter og elendige skuespillere.



Dermed hadde jeg absolutt ingen tro på dagens film heller når jeg satt den i DVD-spilleren for ca 2 timer siden. Men jeg må faktisk si at jeg ble positivt overasket over denne. Filmen var faktisk fullt på høyde med Paranormal Activity og faktisk også ganske så mye skumlere. Det var faktisk en 3-4 scener i denne filmen hvor jeg virkelig skvatt til, noe jeg vanligvis ikke gjør når jeg ser film.



Jeg har alltid syntes såkalte "Handycam-skrekkfilmer" (Som Blair Witch Project og Paranormal Activity) er skremmende greier. Det er noe ved det at det føles "ekte" på et vis og at dette er ting som (kanskje) kan ha skjedd / kan skje som gjør at jeg syntes det er skremmende.

Grunnen til at Asylum faktiskaget en god film denne gangen er nok mye takket være at de ikke trengte så mye penger for å lage denne, så for første gang i mitt liv kan jeg faktisk si at jeg har sett en god Asylum film.



Om det er noe jeg skal sette fingeren på som jeg ikke var så overbegeistret var det at Fia Pereira (som spilte "mor" i filmen) kanskje ikke var den mest overbevisende skuespillerinnen i verden, med de 2 andre hovedrolleinnehaverene syntes jeg gjorde en meget solid jobb. I tilegg var det et par av scenene som var litt for "dratt-ut" for min del. Greit nok at man skal undersøke rundt, men når Thomas går rundt i hagen i 4-5 minutter og sjekker hagen uten å finne noe blir det fort litt kjedelig. Filmen har dessverre også et par plot-hull som ikke gir noen mening, men de ødelegger ikke for filmopplevelsen.



Alt i alt en meget overbevisende film som jeg vil anbefale til alle som likte Paranomal Activity eller Blair Witch Project.

Terningkast:

Morgendagens film er noe så sjeldent som en.......Islandsk skrekkfilm :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar