søndag 31. oktober 2010

Dag 31 - Halloween 1978



Joda, godt mulig det er både dumt og kjedelig å se samme film den 31. Oktober i år som i fjor, men kall det heller en tradisjon.



Halloween er en skekkfilm laget i 1978 av John Carpenter. Filmens hovedroller innehas av Jamie Lee Curtis, Donald Pleasence (som også spilte i 2, 4 og 5), P.J Soles og Tony Moran.



Kort sammendrag:
The year is 1963, the night; Halloween. Police are called to 43 Lampkin Ln. only to discover that a 17 year Judith Myers had been stabbed to death, by her 6 year-old brother. After being institutionalized for 15 years, Myers breaks out just days before Halloween. No one knows nor would wish to find out what would happen on October 31st 1978, besides Myer's physciatrist Dr. Loomis. He knows Michael is coming back to Haddonfield, but by the time the town realizes it, it'll be to late for many people.



Vel, Halloween er fortsatt min favorittflm innenfor "skrekk-sjangeren" og like god i 2010 som det den helt sikkert også var i 1978. I år ble filmen sett på Blu-ray og dette var en hyggelig opplevese. Bildet var vel ikke "krystallklart" men du verden for en forskjell fra min tidlige DVD utgave.



Vel, jeg lurte fælt på hvorfor jeg hadde brukt bilder hentet fra nettet i innlegget mitt i fjor, men når jeg satt i Halloween DVDen min i pcen nå husket jeg hvorfor. Pcen min vil vist ikke lese disken i år heller. Da blir det nett bilder også i år.




Vel, jeg fikk vel ut meningen min om denne filmen i fjor og har vel egentlig ikke behov for å skrive så mye mer.

Så da gjenstår det vel egentlig kun å takke for i år, så satser vi på at det blir en ny utgave til neste år.


MEN i morgen bil det også bli postet et innlegg. Da kommer det litt statestikk over OktoberFilmFestival fra 2009 og 2010. Så følg med.

Som en avsluttning så kan jeg jo informere om at JuleFilmFestivalen (http://julefilmfestival.blogspot.com/) kommer til å bli avviklet i år også. Så følg med der fra 1. Desember :-)

Takk for meg.

Terningkast:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar